CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, November 7, 2008

MIMPI YANG MENGUBAH HIDUPKU


Saya rindu sekali untuk berkongsi apa yang saya lalui dan justru mengubah hidup saya.
I will never be the same again because of Jesus!

Sebenarnya ini berlaku melalui mimpi tapi saya merasakan ianya nyata dan bukan hanya mimpi semata-mata..Ianya berlaku sekitar tahun 2005 dan ketika itu saya berumur 17tahun.Saya mungkin pada saat itu tidak hidup atas firmanNya,yaa jasad aja jadi orang kristian tapi hati jauh daripada Tuhan..

Suatu malam,semasa saya membaca bible dan menemukan ayat ini dalam
Yoh 3:3 "Aku berkata kepadamu, sesungguhnya jika seorang tidak dilahirkan kembali,ia tidak dapat melihat Kerajaan Allah."Dalam hati saya tertanya-tanya apakah maksud sebenar ayat itu??? lalu malam tersebut saya bermimpi,saat itu kelihatannya semua orang berkumpul di satu tempat yang sangat luas,seperti padang yang sangat besar dan saya nampak disitu semua suku kaum dan bangsa berkumpul.. Saya melihat Yesus duduk di depan dengan 1 buku di ribanya dan memanggil seorang demi seorang untuk datang kepadaNya.. lalu,tiba Giliran saya.. Ia memberikan saya 1 kertas kecil dimana nama dan tempat yang akan didiami untuk selama-lamanya tercatat disitu.. saya kaget@shock besar melihat saya ditempatkan di NERAKA(teratak paling sempit).Lalu saya menangis dan merayu "TUHAN,tolong ampuni saya.. saya mohon belas kasihanMU,saya janji saya tak akan buat dosa lagi" yaa,kira begitu la saya merayu,dasar manusia tidak bertobat tapi tahu menyesal.
Terus Tuhan menjawab saya "Pertobatan sudah terlambat,sudah berkali-kali Aku memberi kesempatan kepada kamu tetapi kamu tidak pernah mahu mendengar"..nahh,disitu saya sedar seharusnya saya bertobat sebelum terlambat,tapi kalau sudah terlambat sudah tidak berguna dan tak ada arti lagi apa itu menyesal saudara..

Dlm mimpi itu, saya sempat merasakan apa itu namanya teratak paling sempit..teratak itu kalau saudara tidak tau apa maksudnya ianya adalah Rumah..Nahh,mempunyai rumah tapi sengsara! benar-benar sengsara saudaraku,saya tidak dapat menjelaskan dgan kata2 bagaimana sengsaranya tapi coba bayangkan anda dalam rumah tapi anda seperti robot yang tidak dapat bergerak sedikitpun..syukur,saya tidak dibuang terus ke api neraka yang menyala-nyala.Jadi,disitu saya sedar dan tahu bahawa neraka itu benar-benar ada..Bagi kamu yang meragukannya,bagi saya tak ada alasan utk meraguinya sebab Tuhan sudah pakai ribuan orang di dunia ini untuk bersaksi bahawa Sorga dan Neraka Itu benar-benar Nyata dan ada..Jadi sebelum terlambat,berbalik dan bertobatlah kepada TUHAN kerana seperti mana tukang periuk yang sanggup membentuk kembali periuknya yang pecah begitulah juga Tuhan kita dan terlebih lagi.Dia sanggup membentuk anda semula untuk kemuliaanNya.

Ending bagi mimpi saya itu,TUHAN berkata kepada saya "baiklah,saya akan kembalikan kamu ke dunia selama 1 minggu untuk memberitakan tentang apa yang kamu alami dan memberitakan tentang kebaikanKU ".Jadi saudara-saudara,di hadapan Tuhan itu 1 hari sama seperti 1000 tahun dan 1000 tahun sama seperti 1 hari.. Hari-hari Tuhan tidak sama dengan hari-hari kita didunia yang fana ini saudara..kita harus tahu itu.

Jadi selama masih berkesempatan marilah kita terus berbuat baik sesama saudara kita terlebih lagi kepada saudara seiman,kerana Hari Tuhan akan datang seperti pencuri..
BERJAGALAH DAN BERDOALAH SENANTIASA..!!

Mimpi ini membawa perubahan yang sangat besar dalam hidup saya dalam hal especially dlm kerohanian saya sendiri.Segala Pujian hormat dan syukur saya kembalikan hanya dalam Nama Tuhan Yesus Juruselamat Kita semua...
Penghakiman itu pasti TIBA,tetaplah terus berpegang pd TUHAN!
Sekian...
TO GOD BE THE GLORY :)
Princess Kingdom Of Heaven